Lookers Vauxhall Liverpool
4.5/5
4.5 /5
1,655 Verified Reviews
82 Derby Rd, Bootle, Liverpool, Liverpool, L20 8LR, GB
0151 933 7575
ABOUT US
At The Lookers Group we are proud to represent more than 30 of the world’s leading car manufacturers, offering our customers the widest choice of new cars and approved used cars in the UK. We also have motorcycle dealers throughout Northern Ireland, making the Lookers Group one of the UK’s most established automotive retailers.
1,655 Verified Reviews
•
Car visited your Liverpool branch 3rd March. Was agreed that dianostic was at £145 which I signed for. The service department found the issue which was a damaged vacuum pump. Price was sent through st £445 to repair it. Was told anymore work needed I would be called. Agreed that price & agreed to leave the car with them for the part to arrive Wednesday. Thursday morning arrived & I had Roy (from memory) the service manager ring me. Saying along the lines that they had misquoted for the work. It needed a seal kit. Now surely that would of been known by the dealer / computer that it needs that kit, so should of quoted for that aswell?. My self & Roy agreed that best course was to replace the plastic part that had failed but I would still buy the complete vacuum pump & keep it. I was advised it would need a DPF regen which I agreed to, but wasnt told the price. So come to Thursday evening when I picked the car up, I was told the bill was £775. I was told that Roy had told me the DPF regen price, which turned out to be £120. I had to pay it as I needed the car back. In previous phone talkings with Roy I questioned the prices & thankfully kept a screen shot of the 1st agreed work as it was quoted on the phone at a higher price. Now if you add the £145, £445 & £120 together it comes to £710 not the £775. I normally use the Ellesmere port branch which at the time I couldnt get the car to. The lady though that serviced me the Thursday even was helpful talking to Roy after I questioned the prices. I truly think after this, once my service plan runs out within the next 12-18 months at £45+ a month I will not use the dealer again & when the car is replaced it wont be from the Lookers dealer network. We have bought 5 Vauxhalls since late 2002, 3 used worth £37,000 + a new car worth £11,000. Now there is no point for the Service manager ringing me to sort it out as he was involved. Has to be either head office or branch manager

•
At the time of purchase on 7 January 2026, which was handled by John Farrell, I was assured that the vehicle would be provided with a full tank of fuel. However, when I drove away, I immediately noticed two issues: the car had almost no fuel, and the vehicle displayed a low battery warning for the key. In addition, I was only provided with one key for the vehicle.I was advised to email my bank details so that a goodwill gesture could be arranged to reimburse the petrol I needed to purchase to fill the tank. I sent this email on the evening of 7 January and also asked about obtaining a second key for the vehicle.Unfortunately, the follow-up service since then has been extremely poor. My attempts to resolve the issue are outlined below:• 7 January 2026: Email sent with bank details and query regarding a second key.• 16 January 2026: Follow-up email sent after receiving no response.• 21 January 2026: Called the dealership and was informed John was not in; I was told he would contact me on 23 January.• 27 January 2026: I called again and was put through to John. He initially did not answer. When he eventually did, he stated he would call me back within 30–60 minutes after speaking to his manager about arranging a second key. I did not receive a call back.• 2 February 2026: The petrol reimbursement was eventually received, however I still had no update regarding the second key.• 8 February 2026: I sent an email requesting an update — no reply.• 17 February 2026: Follow-up email sent — no reply.• 9 March 2026: I called again. John was not in, so I asked to speak with his manager. I was told a note would be left requesting contact, but I have still not received any response.During the sales process, John spoke at length about the dealership’s commitment to quality service and ensuring customers return in the future. Unfortunately, the lack of communication and follow-up over the past two months does not reflect those values. The service I received during the sale itself was positive, but since the purchase was completed, my attempts to resolve a simple outstanding matter have been consistently ignored.I would appreciate this matter being reviewed and would like a clear update regarding the second key for my vehicle.

•
cust reserved the vehicle close to 2 months ago. There were things wrong with the vehicle which the dealership were going to repair the vehicle. The infotainment system was having to go to Nissan to get updated. There is no response from the dealership and the customer is very frustrated.

•
Have been advised to make complaint regarding missing parts removed professionally cannot pay the bill as car was faulty when was passed over

•
Mid December we took our Crossland in for a scheduled service. No courtesy car available so we waited and whilst doing that, after chatting with a sales person, we decided to explore getting a new Crossland. We had conversations with both Sales and Manager and finally came to an agreement. We were told the vehicle would not be ready until Feb or March. That was fine with us and as part of the agreement we had to pay £600. We agreed to pay £200 with the remainder payable on delivery. We decided to call Lookers towards the end of Feb and spoke to Peter Aylmer who said that John Farrell would be taking over the sale and John would ring us later that week....STILL WAITING.We rang back 1 week later PA said sorry JF should have called but JF is now on a week,s holiday. However PA would sort out the up to date position and ring us back on Friday 6th March. STILL WAITINGWe rang again on 9th March but were told JF does not work on Mondays so we asked to speak to PA, who was currently with a client. The lady we spoke with said she would get him to call us right back as soon as he was free. STILL WAITINGWe have no idea what the state of play is for our new car. We do not have any faith in Lookers or the sales team. You know repeat business relies on customer service, but as you will see STILL WAITING for some customer service!!Additionally, when we picked up the Crossland following service, the driver door made a clicking sound when opening, as though something was catching. We drew this to the attention of the person who accompanied us to the car. She went to fetch the Service Manager who inspected the door and confirmed he could hear the Catch noise but said he didn't think it had happened during service. We assured him that the door was perfect when we brought it in earlier. He said that he couldn't book it in for inspection at that point at it was close to Christmas, but that he would call us to arrange a date in January...guess what........STILL WAITING!!!!

•
5.0/5
5.0 /5
Zach at Vauxhall Liverpool was great very helpful and personable

•
5.0/5
5.0 /5
Salesman was informative patient and knowledgableHe was very professional

•
Customer is asking for original MOT certificate as he as he needs to claim it back???Customer is still waiting on his calls be returned.

•
5.0/5
5.0 /5
Excellent service, David mad

•
Dear Lookers Liverpool Team,I am writing to formally request a repair under warranty for my Vauxhall Crossland X Elite Turbo A (1.2 Turbo 130HP, Reg: HG69 WHF), which I purchased from Lookers Liverpool in Sept 2023 with 20,800 miles. The vehicle has now covered 31,000 miles.Description of Issue:Recently, the vehicle began shaking at low speeds (under 30mph). This escalated to a "Check Engine" warning, total loss of acceleration, and the vehicle entering "limp mode." Upon switching the engine off, the cooling fan continued to run at high speed for several minutes. A diagnostic inspection by an independent garage has confirmed a significant internal engine fault requiring full disassembly.Technical Context & Recall Evidence:Based on my research and the symptoms described, this is a known manufacturing defect related to the 1.2 PureTech "Wet Belt" system.• Vauxhall/Stellantis has acknowledged that the timing belt in these engines can prematurely degrade, shedding debris into the oil system, clogging the oil pump and vacuum pump.• I am aware that in March 2024, Stellantis launched a Customer Support Programme specifically for these 1.2 engines, extending the warranty coverage to 10 years or 112,000 miles for timing belt degradation and oil pressure issues.• The vehicle is well within these parameters (2020 model, 31,000 miles)Service History & Maintenance:I have maintained this vehicle strictly according to manufacturer guidelines. Specifically:• The car has a full service history.• The most recent annual service (including oil and filter change) was completed in June 2025.• The car has been driven fewer than 10,000 miles since purchase and has been maintained to the highest standard.Consumer Rights Act 2015:As the vehicle was purchased from an authorized main dealer less than three years ago and has failed significantly at only 31,000 miles, it does not meet the statutory requirements of being of "satisfactory quality" or "durable" as defined by the Consumer Rights Act 2015. An engine of this age and mileage should not require a full rebuild.Required Action:I request that Lookers Liverpool arrange for the vehicle to be inspected and repaired at no cost to myself under the extended manufacturer warranty and the Stellantis Customer Support Programme.Please provide a timeline for the inspection of the vehicle and confirm that a courtesy car will be provided while these major repairs are undertaken. I can deliver the car to Lockers Liverpool or Ellesmere Port on the scheduled day. If you prefer to pick up the car, it is available at the address in my signature below.I look forward to your prompt response to resolve this matter.Sincerely,Ahmed Abouzeid073002315413 King George Drive, Wirral, CH62 5DX